Thursday, February 15, 2007

Jewelcrafter power

Tegnap volt körülbelül 1500 aranyam, ma délelőtt mikor kiloggoltam, mindössze 100g körüli összeg virított a tatyómban. Nem, nem lopták el az accomat, még csak nem is invesztáltam vagyonom túlnyomó hányadát holmi ruházatba, sőt a hátasaim számát sem gyarapítottam. Egyszerűen csak nekiálltam felhúzni a Jewelcrafting képességemet. Tegnap mindössze 50-es volt a skillem - ami gyakorlatilag 0-nak felel, már ami a költségeket illeti - ezzel szemben ma már a 340-es szám virít, a maximális 375 mellett. 290-et ugrottam egy nap alatt, ez azt hiszem nem is rossz teljesítmény, bár biztos vagyok benne, hogy bőven akadnak olyanok is, akik egyben letudták az egész folyamatot. Persze akik így tettek, tutira jobban fel voltak készülve, mint én. Már a TBC megjenése előtt hónapokkal is hallottam olyan hangokat, hogy az emberek gyűjtik a különböző alapanyagokat, a majdani ékszereszéti képességük tápolására. Én persze lusta voltam ilyesmivel foglalatoskodni, úgyhogy az egész levelezést, az adott körülmények - azaz a tegnapi, illetve a mai AH-s kínálat - határozta meg. Ez az 1400g körüli összeg biztos soknak tűnik, de nekem valahogy nem akaródzott még több időt tölteni ezzel a meglehetősen unalmas tevékenységgel, csak azért, hogy spóroljak valamennyit a költségeken. A lehetőségekhez mérten azt hiszem így is nagyjából a legolcsóbban jöttem ki az ügyletből. Ha a folyamat egészét nézem, akkor azt kell mondjam, hogy az egész ügy kisértetiesen hasonlított arra az esetre, mikor az engineering skillemet húztam fel 1-ről 300-ra. Az AH-mailbox-trainer útvonal ezúttal is működött, ám egy jelentős különbség mégis adódott, a már említett engineer melóhoz képest. Mégpedig az, hogy ezúttal a már-már halálos unalomba fulladó trainelés végét kimondottan élveztem. Nem másnak, mint a prospectingnek köszönhetően. Ez a remek kis jewelcrafter képesség nem csak izgalmassá teszi az ékszerész szakma mibenlétét, hanem jelen állás szerint igencsak jövedelmezőnek tűnik. A képesség egyébként arról szól, hogy a jewelcrafter a különböző - a skilljének megfelelő - érceket szétszedheti, különbötő drágakövek találásának reményében. Ez a procedúra igazán vicces. Gyerekkorom búcsúbeli zsákbamacskás élményei idéződtek fel bennem, miközben sorra bontottam szét a különböző érceket. Anno a Diablo 2-ben is bevállaltam néha 1-2 gamblinget, de ott természetesen sosem jártam sikerrel, ám itt a wowban szerencsére egész más volt a helyzet. Általában persze csakis vendortrash akad a szétkapott fémek helyén, emelett azért eleg gyakran találunk különböző olcső drágaköveket is, ráadásul néha-néha igazi gyöngyszemekre is akadhatunk.Éppen ezek miatt a gyöngyszemek miatt nem aggódom különösebben a szakmába feccölt horribilis összeg miatt. Egy-egy ilyen ritkább drágakő (pl. Nightseye, Dawnstone vagy Star of Elune) bőségesen fedezi az ércek vásárlására fordított kiadásainkat. De nézzük inkább a számok nyelvén mire is gondolok. Tegyük fel, veszek mondjuk 100 Fel Iron Oret. (ma sokszázat vettem belőlük) Egy 20as stack ára a szerverünkön 12-16g körül ingadozik. Ha 15g-s értéket veszek alapul, azt jelenti, 75 aranyért jutok hozzá az említett mennyiséghez. Mivel az érceket ötösével lehet prospectelni, ezúttal 20-szor próbálkozhatom majd. Ennyiből legrosszabb esetben is találunk legalább 1 értékesebb követ, amelyek ára 45-60g körül mozog, de ennél sokkal valószínűbb, hogy akár kettő csecsebecse akad. Ha így van, akkor máris bőven túlszárnyaltuk a kiadásainkat, s vagyonunk gyarapodott. Persze nem szabad szó nélkül elmenni a különböző kisebb kövecskék mellett sem, amelyek biztosan szép számmal akadnak majd érceink szétszerelése során. Ezeket akár azonnal, megmunkálatlanul is elpasszolhatjuk 2-6g-s áron, vagy csiszolhatjuk őket, ezáltal még nagyobb haszonra téve szert. Ergo: gazdagok leszünk.
Az általam felvázolt metódusnak mindössze egy hibája van. Jelen pillanatban ez csupán elmélet. Ma délelőtt miközben sorra zúztam a kezem ügyébe kerülő Fel Iron érceket én ezt így szépen elképzeltem magamban, s mielőtt kiléptem volna, már több mint 50 cuccom figyelt az AH-ban. Babonából ezen post megírásáig nem loggoltam be csekkolni a postámat, úgyhogy lehet, hogy 5 perc múlva érkezik egy "Iceddawn, a koldus" írás is.
Ha így lesz, azt csakis magamnak köszönhetem majd,hisz arra korábban is volt már példa, hogy az általam megálmodott aranytermelési folyamatok csődött mondtak. Kicsit izgulok. Na log.
(Ha valaki erre az oldalra tévedne, aki nálam kicsit járatosabb ebben, a "Hogyan legyünk milliomosok a Jewelcrafting révén" témakörben, kérem ossza meg velem ezirányú tapasztalatait.)

2 comments:

Anonymous said...

kár h nem érkezik ide frissítés már több, pedig igazán érdekeltek az itteni írások.. Na mind1..

:)

koac said...

Folyt köv hamarosan, csak kicsit belustultam ilyen-olyan okokbol. :)