Thursday, February 15, 2007

Retro!

Egy hete volt egy írás a Frostshockon, mely szerint akadt a sárgolyonkón egy olyan - valószínűleg cseppet sem fanatikus - arc, aki összegyűjtögette a Warcraft 3-ban, illetve annak kiegészítőjében, a Frozen Throneban található összes videót, amely gyakorlatilag teljes körű leképezését adja a World of Warcraft történelmének. A cikket olvasva nekem sem kellett több, azonnal fellőttem a torrentet, s másnap reggelre itt is figyelt a vinyómon az 5 gigányi cucc. Ébredés után azonmód belepislantottam, és olyan mértékben betámadtak az emlékek, hogy úgy döntöttem, nem leszek olyan hülye, hogy végignézek öt órányi, javarészt ingame videót, mikor akár újra át is élhetem az egészet. A gondolatot aztán tett követte, előkapartam a jó öreg gammát, s azóta, amikor kedvem szottyan rá, lezavarok egy-egy pályát vele.
Jelenleg éppen ott tartok, hogy Arthas-szal a három elf oltárat kell elpusztítanom. Olyan jó. Úgy echte az egész nagyon jól esik. Mikor évekkel ezelőtt játszottam vele, akkor is odáig voltam érte, de most még annál is sokkal jobban magával ragad. Persze anno többször is toltam, utoljára éppen a WoW megvásárlása előtt akartam végigjátszani, de ahogy feltelpült a gépemre azóta örök szerelemmé nemesült játék, az őse egyszerűen a feledés homályába merült. De talán pont ez a másfél évnyi WoWozás kellett hozzá, hogy még jobban tudjam értékelni aWarcraft 3-at. Annyi összefüggést fedezek most fel a két játék között, hogy csak fogom a fejem: "Jé erre nem is emlékeztem." A zenék, a hangok, a karakterek, a spellek minden, de minden okosan át lett a ültetve a kedvenc game-ünkbe. És most nyilván nem az olyan egyértelmű dolgokra gondolok, mint pl. Thrall szereplése mindkét helyen, hanem mondjuk arra, hogy Arthas, még paladin korában a wowban is használatos pala spelleket használhatja. Úgy mint Holy Light, vagy Devotion Aura. (A bubi akkor még Divine Shieldre hallgatott, s egy picit másképp nézett ki, de sajna már akkor is létezett. :) Persze lássuk be, Arthasnak legalább volt annyi esze, hogy váltott, s elég gyökeresen szakított a loladin léttel. :) Ezen kicsiny, s a még ennél is sokkal jelentéktelenebbnek tűnő finomságak is nyugodtan szavatolnák, hogy végigtoljam a War3at, nomeg a FT-t is, de van még valami, ami ráerősít erre az amúgy sem csak pislákoló érzésre. Ez pedig nem más, mint maga a Warcraft történelem. Jómagam sosem voltam az a tipusú wow playa aki csak úgy játszogatott, anélkül, hogy érdekelték volna az előzmények, illetve, hogy mi mért úgy történik ahogy, de azért ahogy telt-múlt az idő nekem is kiestek részletek ebből a számomra remekül összerakott történetből. Most azonban mindent pótol az elmém. Újra belémégnek majd Dalaran ostromának, vagy teszemazt Archimonde megidézésének képei. Ezen képek, valamint az RTCben eltöltött 20-30 percek által - ha egyáltalán lehetséges - még jobban élvezem a World of Warcraftot. Úgyhogy, Warcraft Rulez! Cakk und Pakk!

3 comments:

Unknown said...

A bubi neve ma is divine shield, kedves baratom...

koac said...

Cool. Legalább ezzel is bizonyíthattam, mennyire nem értek a classhoz. :)Amúgy nemtom, miért ugrott be a shield helyett a protection.

Unknown said...

Azzal sem tevedtel nagyot. Az a bubi elso valtozata(Divine Protection), nem lehet alola utni es kevesebb ideig tart, 2 rank van belole, utanna jon a rendes bubi(Divine Shield)bol is 2 rank :).