Thursday, December 07, 2006

Görbüljön az a kocka

Ha valaki a wowról blogol az azt hiszem feltételez némi addiktságot. Nincs is ezzel semmi probléma, elismerem, hogy sokat foglalkozok a játékkal, de azért egy határvonalat folyamatosan tartok magam előtt, amelyet semmilyen körülmények között nem szeretnék átlépni. Viszonylag hozzáértő embernek tartom magam, de a dolgok igazi mélységébe valahogy nem kivánkoznék belemenni. Hogy mire is gondolok? Leginkább arra, hogy például szeretem tudni, hogy a játékban mi jó nekem, sőt még a miért is érdekel, de a konkrét számok abszolút hidegen hagynak. Konkrétan: tudom, hogy mágusként az intellect meg a + sebzés, illetve a + crit chance fontos nekem, de, hogy például ezek a dolgok milyen algoritmusok alapján működnek teljes mértékben kívül esnek az érdeklődési körömön. Néha érdekesnek találok ugyan 1-2 a témához kapcsolodó írást, de hogy azok alapján elkezdjem kisilabizálni milyen gear, talent build vagy netalán játékstílus által érhetnék el még, egy hajszálnyilval jobb eredményt, nos erre nem visz rá a lélek. Jobban megmarad a játék varázsa, ha nem látok bele az összes részletbe. Semmi bajom nincsen azokkal, akik ilyen mélységekig ismerik a játékot (sőt, néha az ő segítségüket kérem), de én világéletemben ódzkodtam attól, hogy közéjük tartozzam. Akármelyik játék ejtett is rabul, az egy lépés távolságot mindig megtartottam az igazi kockaságtól. Hiába toltam hónapokig a Diablo 2-őt, sosem tudtam megmondani fejből melyik rúna mit csinál, vagy másik példával élve, anno mikor még a Túlélök Földje volt a heti betevőm, hiába volt ott a hyper a gépemen, mint minden egyes játékosnak, csak némi segítségért fordultam hozzá, s nem arra használtam, hogy memorizáljam az összes szörny adatait. Ez az önkényesen felállított equilibrium (mennyivel jobb szó, mint az egyensúly) eddig tökéletesen működött, s müködik a mai napig is a wowwal kapcsolatban. Meglepetéseket szerető emberként, nem igazán vágyom arra, hogy tudjam egy-egy adott boss milyen tárgyat is fog dobni. Persze a Maieven belüli tisztségem miatt egy-két esetben kivételt teszek, de alapvetően azért örökre megrekedek a HC játékosok szintje alatt. Ezt mi sem jelzi jobban, mint az előző postom az új patch-csel kapcsolatban, ahol nagy örömmel írtam, de jó is lesz majd Arénázni. Hát bizony jó lesz. Majd januárban, ha kijön a TBC. A Decursivet is elsirattam, erre fel még tegnap este felficcent a gépemre a patch-csel teljesen kompatibilis új verzió. Bizony, így megy ez mifelénk. S nekem ez így tökéletesen megfelel. Nagyjából mindennel képben vagyok, ha valamit nem jól tudok, úgyis hamar kiderül, s még a játék élvezete is megmarad. Na ugye, hogy görbül az a kocka.

No comments: