Thursday, December 07, 2006

Az újratalantezés kényszere

Őszintén megvallva sosem voltam az a talent újraosztós fajta. Sőt, ha jobban belegondolok, magamtól egyszer sem osztogattam el újra a pontjaimat. Ha változattam, azt csakis kizárólag a blizzard miatt tettem. Ha újragyúrták valamely kasztot, mindig változtak a talent ágak, így nekem is változtatnom kellett. Hogy mi ennek a visszafogottságnak az oka, magam sem tudom pontosan. Bár ha nagyon akarok, több magyarázatot is találhatok rá. Először is, nem olcsó mulatság retalentezni. (Na jó, de. Úgyhogy ez kilőve. Ezen ok maximum a kezdeti időkben játszhatott szerepet.) A lustaság. Hát a tulajdonság rám abszolút jellemző, de azt hiszem nem ez gátolt meg abban, hogy időről időre megváltoztassam a karaktereim jellegét.
A kulcs talán éppen bennük, a karakterekben rejlik. A talentek szempontjából tulajdonképpen csak kettejük jöhet szóba. Oarth, és természetesen Iceddawn. A többiek túl kicsik ahhoz, hogy nagyon foglalkozni kéne velük. Ellenben a két "naggyal" elég sokat játszottam már, bőven lett volna lehetőségem megváltoztatni a buildjüket. Mégsem tettem. Talán leginkább a kaszjukból addódoan nem. Oarth ugye sámán. Mint minden classnál, természetesen it is három féle út kínálkozik. De nekem valahogy egyik sem volt soha szimpatikusabb a másik kettő kárára. Nem szerettem volna szimpla resto sámli lenni, aki egyfolytában csak gyógyítgat, ugyanakkor a Nature's Swiftness nagyon jó kis képesség, gyakorlatilag mindenhol. Úgy PvP, mint PvE szempontjából. A másik 2 ág közül nyugodtan választhattam volna egyet a maradék pontjaimból. De számomra mindkét helyen voltak szimpatikus képességek, ráadásul az ágak végén levő skillek sem vonzottak különösképpen. (Próbálok visszaemlékezni, de mindösszesen egy sámánt láttam eddig, aki pörgést használta volna.) Így maradtam jó kis egyedi tauren fiú, aki kellőképpen tudott gyógyítani, de a csatában is megállta a helyét, köszönhetően a tápolt shockjainak, nomeg a kellemes furry képességének. Iceddawn esetében azonban egészen másról van szó, noha a végeredmény tulajdonképpen hasonló. Az ő áttalentezését, valójában már a neve is tiltja. Hogy lehetne valaki "Fagyott Hajnal" névvel mondjuk arcane mage. A fire-re pedig végképp felesleges szót vesztegetni. Amikor megkreáltam a picikémet, már akkor tudtam, hogy ő bizony egy masszív frostmage leányzó lesz. Nem tehetek róla, hozzám világéletemben közelebb állt a fagy, mint a tűz. Persze csupán a frost ágat használva is temérdek variáció kínálkozik, de én mégis végig kitartottam az eredeti buildem mellett. Nemtom miért. Egyszerűen így tűnt helyesnek. S ráadásul jól is működött. Egészen máig. Mától ugyanis a 2.01 patch hatására átalakultak s egyben kibővültek a talent ágak. (A TBC-vel érkező szintelemelés miatt.) Úgyhogy mikor ma reggel beléptem, 51 kis pontocska várta vígan, hogy elosztogassam őket. Tudom, hogy rengeteg ember már előre tudta, hogy mit, hova na és hogy miért fog pakolni, de én nem. Sokan, sokat szenvedve előre jobbra-balra osztogatták a pontokat, de ez valahogy nem az én világom, úgyhogy ripsz-ropsz ott helyben meghozva a döntéseket, 2 perc alatt elkészítettem a képen látható buildet. Ha akartam volna, biztos találtam volna a neten számtalan előre kifundált és optimalizált kiosztást, de azt hiszem akkor lesz majd rossz világ, ha én nem a magam feje után megyek majd, és esetleg a mások által kitalált - s persze remekül működő - dolgokat veszem át. Köszönöm, abból nem kérek. Ugyanakkor lehet, hogy ettől függetlenül sok mage szaladgál most szerte Azeroth valami hasonló builddel, köszönhetően a Water Elementalnak, de legalább az a tudat megnyugtat, hogy nekik azért van, mert az valami új, nekem meg azért, mert maradt egy pontom, amit nem tudtam hova tenni. :) Egyelőre az új kiosztás müködőképességéről még nem nagyon tudok beszámolni, tapasztalat hiányában. (3 laggolós AB parti azt hiszem nem dönti a kérdést, se pro, se kontra) Ellenben az idő majd megteszi ezt, s különben is ha majd ismét lenullázzák a pontokat holmi újítások miatt, akkor úgyis újraosztom majd őket. Addig meg, úgysem! :)

No comments: